יעדים ומטרות

מחזור בייג'ין 2008 סיים פרק נוסף בתולדות הוועד האולימפי בישראל ומציב אותנו בפתחה של תקופה חדשה.
 
הפרק הראשון החל בשנת 1952 אז הוקם הוועד האולימפי בישראל ונמשך עד לזכייה ההיסטורית במדליות האולימפיות במשחקים האולימפיים בברצלונה 1992, תקופה זו שמשה להנחת היסודות לספורט  האולימפי  בישראל ולבניית התשתית המקצועית והארגונית שבמרכזה עמדה ההתאחדות לספורט בישראל.
 
הפרק השני החל באמצע שנות ה-90 עם פירוק ההתאחדות לספורט, יציאת האיגודים לעצמאות והפיכת הוועד האולימפי למוסד הגג של הספורט האולימפי בישראל האחראי להכנתן ושיגורן  של  המשלחות האולימפיות.
 
במהלך תקופה זו ועד סיום מחזור בייג'ין 2008, הצלחנו לבסס את מעמדנו בקרב המדינות שספורטאיהן זוכים במדליות אולימפיות השיא כמובן, מדלית הזהב של גל פרידמן באתונה 2004. הרחבנו גם בתכנים ובהיקפים את פעולותינו להפצת  הרעיון האולימפי  ופיתחנו תוכנית שיווק אולימפית באמצעותה גייסנו תרומות וחסויות.
 
אנו מאמינים כי הגיעה העת להעלות את הרף בכל אחד מתחומי פעילותינו  ולשאוף לשיאים והישגים חדשים .
 
המשחקים האולימפיים
העובדה כי חמש המשלחות האולימפיות שלנו מאטלנטה 1996 ועד בייג'ין 2008 חזרו ובאמתחתן לפחות מדליה אולימפית אחת הינה הישג ראוי  לציון, אולם יחד עם זאת עלינו לנסות לשבור את  "תקרת הזכוכית" של 1-2 מדליות.
 
אנו בתחילתו של תהליך ניתוח מעמיק שמטרתו לבדוק האם אנו עושים שימוש נכון כמו גם כיצד ניתן למקסם את המשאבים הכספיים, הארגוניים והמקצועיים העומדים לרשותנו. לתהליך זה שותפה, לראשונה בנוסף לאנשי המקצוע שלנו גם חברה לייעוץ אסטרטגי מהשורה הראשונה. ההמלצות התקבלו והן יתורגמו לשפת המעשה בדרך ללונדון 2012.
 
הפצת הרעיון האולימפי
סיימנו  את פרוייקט החוויה האולימפית, באמצעותו נעביר את ערכי התנועה האולימפית לכל האוכלוסייה ובמרכזו תלמידי בתי-ספר, חיילי צה"ל ומשפחת הספורט.
 
השיווק האולימפי
במטרה להגדיל את סעיף ההכנסות העצמאיות בכוונתנו להגביר את המאמצים לגיוס חסויות ותרומות תוך שדרוג  מיצובו של הוועד האולימפי . תוכנית השיווק האולימפי תכלול פעולות יזומות למען הקהילה בהן ישתלבו בספורטאים האולימפיים.